when in london 2018 – dag 2

Bestaat er zoiets als een zomerslaap? Indien ja, dan heeft deze blog (of liever: ikzelf) er zeker last van gehad. Tijdens de zomermaanden blijkt het bijna overal wat stiller dan gewoonlijk en dan ebt ook bij mij de bloggoesting een beetje weg. Omdat deze blog nog altijd een uitlaatklep is en ik geen ‘ik-moet-bloggen-gevoel’ wil hebben, heb ik er ook niet echt wakker van gelegen.

Ook al ga ik niet meer naar school, toch blijft september nog steeds een kantelpunt. Dat is ook dit jaar niet anders: ik begin wat meer in Bloglovin’ rond te neuzen en heb al minstens vijf nieuwe blogpostideeën aan mijn (al heel lange!) lijst toegevoegd. Nu nog de energie zoeken om uit te schrijven. Eens begonnen met tikken, komt het meestal wel vanzelf, maar ik mis de aanzet. Een kind dat goed slaapt, blijkt vooralsnog geen garantie op een goede nachtrust: daar steken andere beslommeringen en gepieker (nee, not that kind) wel een stokje voor.

Om een lang verhaal kort te maken: enkele weken geleden pende ik al een verslag neer van onze eerste dag in Londen, vandaag volgt dag twee van onze heerlijke driedaagse in juni!

Londen dag 2
Ook dag twee hadden we niet echt iets gepland en verliep eerder spontaan. Eens we op zaterdag in Londen gearriveerd waren, sloeg ik aan het WhatsApp’en met Pernille: een Deense die ik al meer dan 15 jaar ken. We leerden elkaar online kennen als grote Goo Goo Dolls fans en ontmoetten elkaar ook al een paar keer, in Londen en Kopenhagen. Zij verhuisde enkele jaren geleden naar Londen, maar daar had ik haar nog niet bezocht. Onze trip was ook nogal short notice en ik was eerlijk gezegd wat uit het oog verloren dat zij er ook woont. We hebben dat goedgemaakt door in de rapte af te spreken voor een zondagse brunch op Broadway Market in Hackney, nog wat oostelijker gelegen en iets verder weg uit het centrum.
Omdat we geen zin hadden in een lange metrorit, namen we gewoon een taxi: altijd leuk om de stad eens op die manier te zien.
Brunchen deden we in het Broadway Market Café, een tip van Pernille. Ik at er heerlijke Eggs Benedict, een persoonlijke favoriet. De prijzen liggen hier trouwens al een pak lager dan in het centrum van de stad. In de straat van dit café heb je heel veel eetgelegenheden en een aantal onafhankelijke shops. Wat mij opviel: heel veel locals die er komen brunchen met hun gezin. Hier wonen dus meer gezinnen met (kleine) kinderen en is de sfeer heel gemoedelijk. Op zaterdag is er hier ook een markt, maar die hebben we dus gemist.

Londen dag 2
Dit was onze date van de dag: de lieve Pernille, die een ontzettend goed gevoel voor mode heeft!
Ik hoop dat de beelden de sfeer wat kunnen overbrengen, dat doen ze toch bij mij. Ik kon hier echt een hele dag slenteren en van de ene naar de andere plaats gaan om te tafelen en bij te praten.
Broadway Market Café: noteren die handel!!

When in London 2018 - dag 2
We maakten ook een wandeling langs Regent’s Canal langs de oude gashouder structuren. Je ziet ze al vanop de Eurostar wanneer je in London arriveert en ik blijf ze iets hebben, vinden. Op veel plaatsen worden er nu parken rond gebouwd of worden er appartementen in onder gebracht.

Een plek die ik graag eens wou bezoeken op zondag was de Columbia Flower Road Market. Die bleek op wandelafstand van Broadway Market te liggen: ideaal voor een leuke wandeling dus! Onderweg kwamen we de Hackney City Farm tegen: daar had ik wel al eens van gehoord en wou ik graag bezoeken. Een oase van groen en rust midden in de stad: heel speciaal en leuk om doen, zeker met kinderen! Je kan hier ook komen brunchen, maar gewoon even rond wandelen is al de moeite waard. Ze hebben er ook een prachtige plantentuin.

De Columbia Flower Road Market vindt elke zondag plaats. Het is er ontzettend druk en als je geen bloemen of planten nodig hebt, ben je vooral overbodig, maar het is zo leuk om tussen de Londenaars te lopen die op zoek zijn naar wat groen om hun woning op te fleuren. Achter de vele kraampjes heb je ook de vaste winkeltjes en daar zitten een paar verborgen schatten in. Wij hebben er op het gemak wat rond gekuierd en vonden het vooral jammer dat we geen planten konden mee nemen op de trein naar huis. We ontdekten ook een leuk restaurantje, Stringray Globe Cafe, waar we super lekkere pasta en pizza gegeten hebben: echt zo’n zondag om u tegen te zeggen.
Na nog wat napraten, scheidden onze wegen zich helaas weer ergens ter hoogte van Shoreditch alwaar wij, na lang overleggen, de taxi namen richting Marylebone!

Londen dag 2
Daar was een street festival bezig en waren er mensen aan het dansen: zalig gewoon!

Dé reden waarom we een stop in Marylebone maakten: Daunt books. Stond al eeuwig op het verlanglijstje en eindelijk even in deze prachtige boekenwinkel vertoefd. Zo mooi! Echt een bezoekje waard! Uiteraard kocht ik ook een boek als souvenir. En een tote bag. En echt waar, daar stopt het! Flink van mij, hé?

Ja, deze moest er gewoon tussen, hé. Ik zou graag eens een dagje in de Underground vertoeven om foto’s te maken: wedden dat ik ‘s avonds met een vol kaartje thuiskom?

Londen dag 2
Zo hard fan van dit hotel! Ik moet dringend ons hotel voor een weekendje Amsterdam boeken en de kans zit er heel dik in dat we terug voor CitizenM kiezen.

When in London 2018 - dag 2
Als afsluiten van onze tweede dag in Londen namen we een taxi richting The Shard. Niet om helemaal tot boven te gaan, neen. Dat doen we misschien nog wel eens alhoewel het aan de dure kant is en Londen heeft andere, mooie, uitkijkpunten genoeg. Neen, we gingen een cocktail drinken bij Hutong. Eéntje maar want de cocktails zijn er, naar Belgische normen, ontzettend duur. Voor wie al in New York of LA was: verwacht je aan dezelfde prijzen. Ik was eerst wat teleurgesteld want er waren geen tafeltjes aan het raam vrij, maar uiteindelijk verliet een koppel na 20 minuten al hun tafel (drinken aan een euro per minuut: je moet het maar kunnen) en konden wij toch genieten van het mooie uitzicht over de Thames en Tower Bridge.
Bij de terugkomst in ons hotel genoten we nog even na van het zicht op The Shard die hoog boven alles uittorent.

Dag drie volgt en bevat heel veel pink! U bent bij deze gewaarschuwd!